Blog a jiné zápisky

Holky <3 data

Holky <3 data

V našem etneteřím Hubu jsme hostili akci Meet your mentor pro Czechitas. Cílem večera bylo umožnit holkám v rámci celosemestrálního kurzu Digitální Akademie najít mentora pro svoji závěrečnou práci a možnost vyzkoušet si uplatnit nově nabyté znalosti z Digitální Akademie v praxi. Už jste někdy slyšeli o Czechitas? Jedná se o občanské sdružení, které pomocí […]

Číst více

Vánoční Fedora release party

Vánoční Fedora release party

Fedora je lixová distribuce, kterou spravuje Red Hat sídlíci v Brně. Dvakrát ročně do světa posílá novou verzi (dříve s roztomilými názvy, jako například Schrödinger’s cat, Spherical Cow nebo Heisenbug). A to už je přeci důvod k oslavě. Fedora release party se konala 16. prosince v našem společném prostoru v Praze. Vzhledem k tomu, že […]

Číst více

Jak optimalizovat directmailové kampaně pomocí RFM analýzy

Jak optimalizovat directmailové kampaně pomocí RFM analýzy

Pro společnost IKEA jsme vytvořili RFM analýzu hodnotící interakce členů věrnostního programu IKEA FAMILY. V ní se kromě obligátního pohledu na transakční historii uživatelů pohlíží také na jejich emailovou aktivitu (tedy angažovanost prostřednictvím komunikačního kanálu). Výstupy jsou pak založené na kombinaci těchto pohledů. Kde se protínají nadšenci do bydlení se sběrateli bodů?Přeci v IKEA FAMILY […]

Číst více

Marketing festival, vydání IV.

Marketing festival, vydání IV.

Na největší marketingovou akci roku jsme do Ostravy vyrazili Pendolinem. Nemohli jsme nechat bez povšimnutí místní genius loci, takže jsme konferenci uvítali náloží vtipů o Ostravacich (čti kratce) na naší landing page. První osobní lekci zdejších specifik jsme obdrželi hned v taxíku z nádraží na hotel (nejezdíme „do Stodolní“ ale „na Stodolní“ a „pičo“ je […]

Číst více

Hledáme digitálního analytika

Hledáme digitálního analytika

Tag Manager Analytics Javascript Konverzní kód UTM tagy Heatmapa Multichannel atribuce Chytáš se aspoň u půlky výrazů? Skvělý, možná jsi náš člověk, pokračuj dál: Náš vysněný kandidát: …má chorobnou touhu komunikovat prostřednictvím dat …chce svá tvrzení opírat o nezpochybnitelná fakta …dokáže vysvětlit, proč a jak měřit vybrané interakce …dokáže si rychle spíchnout testovací webík a […]

Číst více

Všichni chtějí do O2

Všichni chtějí do O2

Naše aktuálně nejoblíbenější telco firma spustila v posledních dnech nový kariérní web. A my měli tu čest podílet se na jeho UX. Proč nám tento relativně malý projekt udělal takovou radost? Protože jsme měli možnost ho udělat z našeho pohledu správně. Jak pracujeme (UX design proces) K tomu, abyste pochopili, co v našem pojetí znamená „dělat UX správně“, byste měli […]

Číst více

Adobe Summit 2016

Adobe Summit 2016

Ve dnech 10. – 12. května 2016 jsem měl možnost již po šesté navštívit londýnský Summit Adobe pořádaný každoročně se zaměřením na témata z oblasti digitálního marketingu. Několik posledních let se točil Summit kolem faktu, že traffic z mobilních zařízení neustále roste a že brzy předežene desktop. A letos se to prostě a jednoduše stalo. […]

Číst více

Hledáme chytrého e-mailistu

Hledáme chytrého e-mailistu

Spam trap Segmentace Trigger Responziva Feedback Loop Autoresponder Chytáš se aspoň u půlky výrazů? Skvělý, možná jsi náš člověk, pokračuj dál: Bude se ti hodit, pokud: kóduješ v HTML a CSS krásné a responzivní e-maily máš v malíčku Excel nebo i složitější databáze přemýšlíš o uživatelském zážitku pro lepší účinek používáš personalizaci a segmentaci jsi tak trochu šťoura – testuješ, analyzuješ data a […]

Číst více

Už žádné odhlašování aplikace Litmus

Litmus.com, což je webová aplikace na testování emailů, nám dělal problémy při testování emailů s odhlašováním na jedno kliknutí (one-click opt-out). Protože všechny odkazy v emailu poctivě „proklikává“ (včetně odkazu pro odhlášení), tak při testování vždy spolehlivě odhlásil sám sebe. A před dalším testem bylo nutné odstranit jeho statickou testovací adresu ze suppression listu. Řešili jsme to s […]

Číst více

Jak ušetřit 57 % nákladů na e-mailing?

Známé pořekadlo zní: 50 % výdajů na marketing jsou vyhozené peníze – jen nevíme, které to jsou. V e-mailingu naštěstí řešení existuje, i když si ho naši klienti často nechtějí vůbec připustit. Jde o to, že v databázi mají neaktivní zákazníky. Tito zákazníci nijak nereagují na zasílané kampaně, tím pádem je zbytečné platit za to, že jim […]

Číst více

Stopadesátý report z Marketing Festivalu

Stopadesátý report z Marketing Festivalu

Letos se Marketing Festivalu zúčastnili dva členové týmu Etnetera Activate – Lukáš (usměvavý digitální analytik) a Pavel (fousatý nadšenec do e-mailingu). Přečtěte si jejich názory na marketingovou událost roku z Brna. Úvod a organizace Miluju Jindru! Tak a je to venku. Jinak se to prostě popsat nedá (snaha zhodnotit #mktfest konformě by navíc stejně v […]

Číst více

Zkušenosti s náramkem Fitbit Charge HR

Zkušenosti s náramkem Fitbit Charge HR

Update 20.8.2016. Po roce a měsíci nošení se náramek rozpadl. Vypadlo tlačítko a konektor k nabíjení to má také za pár. A jak ukazuje https://www.alza.cz/sport/fitbit-chargehr-black-d2272087.htm, tak v to nejsem sám. Mimochodem Alza má za tyhle zveřejněné statistiky u mně hodně velký palec nahoru. A nyní k původními texu…. Dovolil jsem si sepsat malou recenzi toho, co umí nový […]

Číst více

Checklist: 10 nutností před spuštěním eshopu

Checklist: 10 nutností před spuštěním eshopu

Chystáte se pustit nový eshop? Tak to jistě máte otestováno vše, co  se týče provozu, přístupnosti, výkonu a bezpečnosti. Dodavatel eshopu hlásí hotovo a ajťáci jsou spokojení. Máte však postaráno o to, aby vás vaši zákazníci po redesignu našli? A jestli jsou schopni rychle a pohodlně najít zboží, které chtějí? Připravil sem pro vás seznam 10ti věcí, které byste měli mít podchycené dříve, […]

Číst více

Praha – Tauranga: 18 014 km

Praha – Tauranga: 18 014 km

Rozesílky emailů nám dávají mnoho informací. Open rate a click rate jsou důležité obchodní údaje, které musíme změřit. Ale co se podívat na zjištěná data trochu jinak? Protože u jednoho klienta máme k dispozici i údaje o tom, v kterých místech jeho zákazníci fyzicky otevírají doručené emaily díky službě Silverpop Email Insight, využil jsem na zpracování geografických informaci Google […]

Číst více

Zásadní změna – E-mail Seznam.cz zobrazuje obrázky

Zásadní změna – E-mail Seznam.cz zobrazuje obrázky

E-mail Seznam.cz má v ČR dominantní postavení – až 70% zákazníků našich klientů má schránku na některém z jejich serverů. Doposud ale nikdy nezobrazoval rovnou obrázky v newsletterech, člověk musel kliknout pro jejich zobrazení. Od 25.9. je to ale jinak – Seznam.cz implicitně zobrazuje obrázky v e-mailech, není nutno nic vynucovat. Podle nás je to dost zásadní […]

Číst více

Spam rate 0 %

Spam rate 0 %

Cílem každé hromadné rozesílky emailů je v první řadě co nejvyšší počet zpráv, které proplují poštovními servery a zaujmou čestnou první pozici v seznamu doručené pošty. Aby tomu tak bylo, je potřeba několika kroků. Jinak může být naše úsilí naprosto zbytečné. Na doručitelnost mají vliv technické záležitosti typu DKIM a SPF, From:, plánování rozesílek, kvalita databáze a další, […]

Číst více

E-mailové přikázání první: NENAKOUPÍŠ!

E-mailové přikázání první: NENAKOUPÍŠ!

Tohle je první z dvanácti e-mailových přikázání, které můžete nasbírat během mých dovolených. Stačí jen vychytat ten správný okamžik, kdy místo mě odpovídá automat. 😉 Aby e-mailing fungoval opravdu dobře, je potřeba zvládnout přihlášení uživatelů. Aby se z náhodného návštěvníka stal loyajální zákazník, je třeba: vytipovat vhodná místa pro přihlášení a správně ho nabídnout spousta webů […]

Číst více

Gratulujeme. Emailing vám vydělal 434 443,- Kč! Skoro. Možná

Gratulujeme. Emailing vám vydělal 434 443,- Kč! Skoro. Možná

Trocha zamyšlení Vyhodnocování výkonu online kanálů je denním chlebem každého digitálního marketéra. A přesto stále znovu a znovu narážíme na stále stejné otázky a chyby. Velmi dobře jsou patrné zejména u emailingu. Proto jsem si právě tento kanál vzal jako oběť a na konkrétním příkladu a jej rozeberu. Může to vypadat jako zbytečné rýpání se […]

Číst více

Google Analytics Summit 2015

Google Analytics Summit 2015

“We have a few announcements for the passengers in the economy class. The rows 24-26 were contaminated by a sick passenger on the inbound flight and they are closed. Also the nearby restrooms are closed. The water system in the airplane is broken and the repair would have mean to cancel this flight, so we […]

Číst více

Číslo týdne: 50% odměn si dělíme podle svého

Číslo týdne: 50% odměn si dělíme podle svého

Konečně se nám to povedlo. Letos poprvé jsme nastavili systém odměn už na začátku fiskálního roku. Až posčítáme všechny faktury, odečteme náklady, vypořádáme se s majiteli, úřady a ostatní havětí, zůstane nám hromádka peněz. Tu si rozdělíme mezi sebou. Ale nejdříve z ní uděláme poloviny. Princip dělení odměn První polovinu si mezi sebou rozdělíme podle […]

Číst více