Chytrý emailing - etnetera activate

Chytrý emailing

Každý o tom mluví, my to děláme


Proč se tomu věnujeme?

Protože emailing je potenciálně nejefektivnější forma zlepšování prodeje.

Bohužel příliš často se setkáváme s přístupem "posílejme co nejvíce emailů, ono to nějak dopadne". Ano, dopadne. Dříve či později to dopadne špatně. Typické výsledky jsou pak tristní.

Dobrá zpráva: umíme to podstatně zlepšit.


Co děláme - od A až do Z

Analyzujeme

Na úplném začátku zjistíme, v jakém stavu je klientův emailing. Jaké maily komu, proč a kdy posílá? Kdo a jak je posílá? Co a jak u nich měří a jaké z toho má výsledky? Jaký na to používá nástroj? Jak ty e-maily vypadají? A vůbec se tomu podíváme trochu na zoubek. Výstupem takové analýzy je dokument, který má minimálně 15 stránek (no tedy, abychom byli upřímní, tolik stránek má hloubková analýza jednoho jediného newsletteru - ano, tolik věcí se dá zjistit z jediného e-mailu).

Automatizujeme

Řídíme se heslem: „Co dokážu automatizovat dneska, ušetří můj čas zítra“. S automatizací dokážeme úžasné věci. Automatizace ve spojení s personalizací dokáže zajistit cílenou komunikaci přesně v danou dobu a čas. Chytrá automatizace přinese výsledky. Proto vymýšlíme a nastavujeme automatické odpovídače, automatické programy, trigger kampaně, apod.

Bounces, blocks, blacklists - doručitelnost je klíčová

Ono se řekne - pošlu e-mail a o zbytek se nemusím starat. Opak je pravdou! 85% celosvětové pošty je SPAM a víc než 20% zcela legitimní pošty skončí v propadlišti dějin. Provozovatelé mailových schránek (Gmail, Hotmail, Yahoo, ale i Seznam, Centrum a další) vynakládají obrovské prostředky na to, aby udrželi váš inbox čistý a bez nevyžádané pošty - takže mezi vaším „Send“ a zákaznickým „Read“ stojí řádově stovky překážek, přes které musí e-mail projít. Blažená nevědomost těch, kdo otázku doručitelnosti doteď neřešili, nebo neřeší.

CSS hlavně kvůli responzivnímu zobrazení

CSS (a hlavně Media Queries) jsou důležité proto, aby se e-mail zobrazil správně ve všech zařízeních a prohlížečích (včetně těch mobilních). Není to rozhodně jednoduché - je potřeba znát vrtochy jednotlivých mailových klientů, prohlížečů a zařízení a návrh tomu přizpůsobit. Bohužel je v tomto ohledu svět e-mailingu dost pozadu oproti webovému světu - neexistují žádné standardy a často je to metoda pokus - omyl (a s každou novou verzí Outlooku se navíc něco změní).

Články a tweety na denním pořádku

Chceme dávat vědět o všem zajímavém, co se ve světě i u nás děje. Proto podporujeme publikační činnost, rádi se podělíme o naše znalosti a zkušenosti.

Děláme nabídky

Stávající zákazníci jsou super, ale chceme hledat i nové - proto děláme nabídky, jak bychom si mohli být navzájem prospěšní, co můžeme nabídnout a samozřejmě i kolik to bude stát. Snažíme se najít vždycky tu nejvhodnější variantu spolupráce s výsledkem win-win.

Evaluujeme - vyhodnocujeme výkon a sestavujeme reporty

Řídíme se heslem „Co jde změřit, jde i zlepšit“, proto nás pořád zajímají nějaká čísla: bounce rate, open rate, click rate, conversion rate, unsubscribe rate, … Je jich hodně. Sledujeme je v čase, vyhodnocujeme A/B testy, připravujeme podklady pro obhajobu návrhů u klienta apod. Někteří z nás jdou dokonce až tak hluboko, že si v programovacím jazyce „R“ píšou vlastní statistické a vyhodnocovací skripty. Často spolupracujeme s našimi webovými analytiky.

Fakturujeme a vyúčtováváme

Aby bylo na výplaty, musíme klientům vyúčtovat naši práci. Začíná to vykazováním práce do nástroje Harvest, sumarizací na konci měsíce nebo projektu a vystavením podkladů pro fakturaci. Vyznáváme principy svobody v práci a zodpovědnost za to, abychom přinášeli firmě zisk. Vše závisí na každém z nás.

Googlujeme

Nemáme patent na rozum a neznáme všechno. Proto je Google náš velký kamarád, často se ho na spoustu věcí ptáme a pak řešíme, co nám to vlastně odpověděl. Umět se správně zeptat strýčka Googla je důležitá součást naší práce.

HTML nakódujeme

Dnešní moderní newslettery jsou hodně závislé na HTML. Bohužel pro nás je to HTML z pravěku, jelikož zatím e-mailový svět nedospěl a neuznal žádné z dnešních standardů. Je proto nutné používat převážně tabulkový layout, inline styly a znát spoustu „hacků“, jak to udělat, aby se daný e-mail zobrazil správně v Outlooku i v Gmailu na webu.

Chodíme na konference

Rádi se necháváme nachytřovat a inspirovat, proto se účastníme různých domácích i zahraničních konferencí. Je to prostor pro seznámení se zajímavými lidmi a nasbírání nových zkušeností i zážitků. Zatím sice jen v roli posluchačů, ale nebude dlouho trvat a budeme i přednášet. :-)

Integrujeme

Často potřebujeme propojit několik různých systémů dohromady - registraci na webu, CRM systém, věrnostní klub, trackovací nástroje, analytické nástroje apod. Je to o vymyšlení způsobu, jak data potečou, kde je jejich zdroj, kde a jak se zpracovávají a co se s nimi na všech místech děje. Pochopením vazeb a vzájemným propojením dokážeme posunout rozhodování na vyšší úroveň.

Java, JavaScript - taky programujeme

Nástroje, které používáme, jsou sice fajn, ale ne vždycky dělají přesně to, co chce klient. Proto někdy potřebujeme trochu toho JavaScriptu na webu, popř. Javy při psaní pomocné utility, která zařídí to, co ani velké systémy neumí (nebo umí, ale za drahé peníze). Řešíme tím např. generování slevových kupónů, různé automatické importy/exporty, apod.

K až Z vám rádi prozradíme na osobní schůzce


Kdo za tím stojí
Pavel Pola
Miluje a vaří kvalitní kafe a do detailu studuje Silverpopy, APSISy, Mailchimpy a další nástroje.