Články, které napsal Pavel Pola

Hledáme chytrého e-mailistu

Hledáme chytrého e-mailistu

Spam trap Segmentace Trigger Responziva Feedback Loop Autoresponder Chytáš se aspoň u půlky výrazů? Skvělý, možná jsi náš člověk, pokračuj dál: Bude se ti hodit, pokud: kóduješ v HTML a CSS krásné a responzivní e-maily máš v malíčku Excel nebo i složitější databáze přemýšlíš o uživatelském zážitku pro lepší účinek používáš personalizaci a segmentaci jsi tak trochu šťoura – testuješ, analyzuješ data a […]

Číst více

Jak ušetřit 57 % nákladů na e-mailing?

Známé pořekadlo zní: 50 % výdajů na marketing jsou vyhozené peníze – jen nevíme, které to jsou. V e-mailingu naštěstí řešení existuje, i když si ho naši klienti často nechtějí vůbec připustit. Jde o to, že v databázi mají neaktivní zákazníky. Tito zákazníci nijak nereagují na zasílané kampaně, tím pádem je zbytečné platit za to, že jim […]

Číst více

Zásadní změna – E-mail Seznam.cz zobrazuje obrázky

Zásadní změna – E-mail Seznam.cz zobrazuje obrázky

E-mail Seznam.cz má v ČR dominantní postavení – až 70% zákazníků našich klientů má schránku na některém z jejich serverů. Doposud ale nikdy nezobrazoval rovnou obrázky v newsletterech, člověk musel kliknout pro jejich zobrazení. Od 25.9. je to ale jinak – Seznam.cz implicitně zobrazuje obrázky v e-mailech, není nutno nic vynucovat. Podle nás je to dost zásadní […]

Číst více

E-mailové přikázání první: NENAKOUPÍŠ!

E-mailové přikázání první: NENAKOUPÍŠ!

Tohle je první z dvanácti e-mailových přikázání, které můžete nasbírat během mých dovolených. Stačí jen vychytat ten správný okamžik, kdy místo mě odpovídá automat. 😉 Aby e-mailing fungoval opravdu dobře, je potřeba zvládnout přihlášení uživatelů. Aby se z náhodného návštěvníka stal loyajální zákazník, je třeba: vytipovat vhodná místa pro přihlášení a správně ho nabídnout spousta webů […]

Číst více

Povinný DKIM na Seznam.cz – co to znamená pro marketéry?

Povinný DKIM na Seznam.cz – co to znamená pro marketéry?

Seznam.cz oznámil od 1.4.2015 zpřísnění podmínek pro marketéry využívající hromadný e-mailing. Nově bude v doručených hromadných e-mailech vyžadovat tzv. DKIM podpis. Co to obnáší technicky jsem podrobně popsal v dřívějším článku, teď se podíváme, co to znamená prakticky pro marketéry. Zásadně se to totiž může dotknout transakčních e-mailů (např. s potvrzením objednávek). Používáte MailChimp, GetResponse, […]

Číst více

Na tento e-mail neodpovídejte aneb 7 zásad správné zákaznické podpory

Na tento e-mail neodpovídejte aneb 7 zásad správné zákaznické podpory

Četl jsem nedávno zajímavý článek pojednávající o tom, že úspěch podnikání v dnešní době závisí především na úrovni zákaznického servisu. Až 89% zákazníků odejde ke konkurenci díky mizerné zákaznické podpoře. Dobře vyřešená stížnost může dokonce změnit naštvaného zákazníka v loajálního ambasadora vaší značky. Na druhou stranu – nedobytný support nebo dokonce extra odmítání komunikace je v […]

Číst více

MailChimp mě zablokoval – jdu pryč! Opravdu?

MailChimp mě zablokoval – jdu pryč! Opravdu?

Nedávné změny na Seznamu připravily některým klientům MailChimpu horké chvilky – byly jim zablokovány seznamy. Až to některé přimělo k úvahám, jestli se vyplatí u MailChimpu zůstat nebo si najdou jiné řešení – míň restriktivní. Ale má to cenu? Klienti jako důvod nejčastěji uvádějí, že je MailChimp přísný a při se sebemenším prohřešku hned blokuje (a nebo […]

Číst více

Nárůst spamu na Seznamu – co je za tím?

Nárůst spamu na Seznamu – co je za tím?

V polovině srpna se stalo něco podezřelého – z ničeho nic narostl našim klientům počet odhlášených uživatelů. A to skokově. Navíc u různých klientů i e-mailových systémů (Silverpop, MailChimp, Apsis). Co se to děje? Po chvíli analyzování dat a několika e-mailech se Seznamem.cz bylo jasno – za tenhle výkyv může taková drobnost: Seznam nasadil novou […]

Číst více

Trefili jste někdy spamovou past?

Trefili jste někdy spamovou past?

Celosvětově je podíl spamu cca 85%. Pro jeho detekci se používají různé techniky a taktiky. Spamové pasti jsou jednou z nejúčinnějších – protože i jediný „zásah“ může snížit doručitelnost vašich newsletterů až o 20%. Opakované trefování spamové pasti může vést až k úplné blacklistaci. Co je to spamová past? Spamová past je klasická e-mailová adresa, která slouží výhradně […]

Číst více