Na co se připravit, než koupíte CDP? Záznam z webináře je k dispozici.

Tři Úrovně Marketingové Automatizace

Digitální zákazník je náročnější než kdy dřív: očekává relevantní sdělení ve správný okamžik, a to napříč e-mailem, webem i kamennou prodejnou. Pro většinu firem však roste počet kanálů rychleji než kapacita týmu — a ruční kampaně už nestíhají držet krok a zbytečně žerou marketingový budget.

Automatizace proto není jen hezký buzzword, ale nezbytný krok k udržitelné akvizici i retenci.

Zajímá vás marketingová automatizace? Registrujte se na náš webinář Hyper-personalizace v reálném čase.

Tento článek ukazuje tři jasně rozlišitelné úrovně vyspělosti:

Úroveň 1: V rámci jednoho nástroje

Využíváte to, co umí samotná platforma daného komunikačního kanálu, pomocí měřícího kódu / pixelu nasazeného na webu.

Typické use casy:

  • PPC: Lookalike publika, remarketingové seznamy na základě chování na webu (opuštěný košík, zobrazení konkrétní služby / produktu, dynamické reklamy z produktového feedu. 
  • E-mail: uvítací série, segmentace na základě open / click metrik, (Mailkit, SmartEmailing, Targito)

Potřebné nástroje:

  • Reklamní platformy (Google Ads, Sklik, Meta...)
  • E-mailové platformy (Mailkit, SmartEmailing, Targito)

Úroveň 2: Propojení více datových zdrojů

K nástrojům z první úrovně připojíte další data. Pořád pracujete s více systémy, ale obohacená data dělají personalizaci chytřejší.

Typické use casy:

  • Na základě dat z CRM se automaticky přepočítává RFM analýza a vznikají publika pro retenční marketing.
  • Reklamy na určité segmenty zboží se spouštějí na základě dat z externího zdroje (například předpověď počasí).
  • Hlídací pes (back in stock), snížení ceny u oblíbeného produktu
  • Doporučené produkty
  • Use case Škoda Auto HR:
    Cíl:
    Oslovit uchazeče, kteří jsou v databázi, zajímali se o pracovní pozici, ale na inzerát neodpověděli.
    Komunikační kanál:
    E-mailing (Mailkit)
    Zdroje dat:
    Avature (seznam kandidátů) + SAP (informace o otevřených pozicích + Google Analytics (informace o chování na webu) ➡ BigQuery
    Identifikace:
    Uživatel se v minulosti na web proklikl z e-mailu (máme souhlas s odběrem) a povolil sběr cookies. 
    Výsledek:
    2 % všech návštěvníků webu.

 

Potřebné nástroje

  • E-mailový nebo reklamní nástroj
  • Datové zdroje (CRM,  prodejní a informační systémy, věrnostní systémy, webová analytika, externí datové zdroje)
  • Middleware (mezivrstva, která spojuje data z více zdrojů - může být vlastní Python, nebo nástroj jako Keboola)
  • Datový sklad (BigQuery, Snowflake)

Tipy k implementaci

  1. Datový audit: sepište zdroje, formáty a kvalitu; definujte „zlatý zdroj“ pro každý údaj.
  2. Začněte RFM + back-in-stock: rychlá návratnost, minimum vývoje.
  3. Dynamické HTML šablony místo 10 newsletterů: podmínky „IF segment = Gold THEN blok A“. {% if 'Gold' in person|lookup:'Segment' %}
  4. Dokumentujte a pojmenovávejte: u více segmentů se jasné názvy vyplatí.

Pro koho je Úroveň 2 ideální

Firmy s více zdroji dat, které chtějí jednotný pohled na zákazníka bez investice do plnohodnotného CDP, nebo ve svém marketingovém mixu nevyužijí omnichannel komunikaci (chtějí využít automatizaci například jen pro e-mailing).

Úroveň 3: Customer Data Platform (CDP)

CDP je jedno velké datové srdce, které sbírá všechna vaše vlastní data hned, jak vzniknou, sjednocuje identitu uživatelů, umožňuje aktivaci napříč komunikačními kanály a přidává strojové učení.

Typické use-casy

  • Všechny předchozí
  • Omnichannel orchestrace (e-mail, push, web, PPC, SMS, call-centrum)
  • Real-time web/app personalizace

Potřebné nástroje:

Pokud dobře vyberete, stačí jediná: Customer Data Platform (například Meiro).

Na trhu je mnoho nástrojů, které se nazývají Customer Data Platform. Ne všechny ale mají všechny CDP funkce. Podívejte se jaké jsou druhy CDP.

Úroveň 3+: CDP s umělou inteligencí

Některé CDP, dávají svým uživatelům možnost využití AI agentů. Například Meiro má v nabídce AI Marketingového konzultanta a AI datového konzultanta. S nimi zvládnete zpracovat sesbíraná data, vytvořit segmenty a získat insighty o vašich zákaznících v jednoduchém dialogovém okně..

Jak vybrat správnou úroveň právě teď?

Závěr

  • Automatizace není jednorázový projekt, ale kontinuální evoluce.
  • Dlouhodobě budujte datovou kulturu, jinak vám technologická investice uteče v nákladech.
  • Měřte, iterujte, škálujte.
Zjistěte více o tom, jak může CDP změnit váš marketing na webináři Hyper-personalizace v reálném čase. Už 3. září ve 13 hodin.

Chci se s vámi spojit

ODESLAT
Děkujeme za Vaši zprávu. Co nejdříve Vás budeme kontaktovat.
Nastala chyba při vyplňování formuláře. Zkuste jej vyplnit znovu, nebo se nám ozvěte přímo uvedený email.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Přečti si taky