Pokud není žádná notifikace - lišta se na živé stránce nezobrazí.

Kritéria pro výběr CDP: Co zaznělo na webináři a záznam

Pokud se společnost rozhodne jít cestou Customer Data Platform, je nutné si uvědomit, že to vyžaduje, aby znala sama sebe, své zákazníky a své produkty.

Zmínili jsme klíčové pilíře, které CDP přináší:

  • lepší akvizice,
  • zvýšení konverzí díky personalizaci,
  • péče po nákupu a vyšší efektivita díky automatizaci. 

Dále jsme se detailně věnovali jednotlivým krokům, které předcházejí samotné implementaci

  • Hodnocení zákaznických dat: prvním krokem je posouzení, jaká data jsou k dispozici, v jaké kvalitě a kdo je jejich vlastníkem.
  • Identifikace interních uživatelů a jejich potřeb: Je nutné definovat, které interní týmy (např. marketing, obchod, customer care) budou CDP využívat, jakým způsobem a jaké benefity jim to přinese.
  • Prioritizace scénářů: prioritizace by měla být založena na obchodním/marketingovém dopadu (přínosu) a zároveň na technické náročnosti.
  • Aktivace komunikačních kanálů pro optimální využití CDP: CDP je postaveno na principu omnichannel komunikace. Je třeba identifikovat kanály, na kterých chceme klienta aktivovat.
  • Hodnocení platformy: Různé platformy se hodí pro různé typy podnikání. Je potřeba hodnotit jak její funkce a uživatelskou přívětivost, tak možnosti integrací, škálovatelnost, bezpečnost.
  • Celkové částky investice: Nezahrnují jen cenu za CDP, ale i náklady na úpravy klíčových systémů a kvalitu podpory. Je třeba si spočítat ROI.

Zaujalo vás to? Vyplňte formulář a pošleme vám záznam.

Mluvili jsme také o demokratizaci dat

"CDP s sebou přináší něco, čemu říkáme demokratizace dat. To znamená, že data, která jsou využívaná pro modelování pohledu na zákazníka, se v tu chvíli stanou obecným vlastnictvím každého, kdo CDP používá a vidí na ně. Čili boříme datová sila."

Petr Hingar

Pojem demokratizace dat je koncept, který s sebou přináší implementace Customer Data Platform (CDP).

Demokratizace dat znamená, že data, která jsou využívána pro CDP a pro modelování pohledu na zákazníka, se v tu chvíli stávají obecným vlastnictvím každého, kdo daný systém používá.

Hlavním důsledkem demokratizace dat je to, že boří datová sila. Před implementací CDP patřila určitá část dat konkrétním oddělením (například obchod měl vlastní data, marketing vlastní data a customer care měla vlastní data).

Zbořením těchto datových sil se situace mění: data jsou všech a jsou používána pro záměry a cíle společnosti.

Tento aspekt vlastnictví dat je velmi důležitý a je třeba ho správně posoudit ještě předtím, než společnost začne vůbec přemýšlet o CDP.

Rozbíjení datových sil je často označováno jako jedna z organizačních nebo technických překážek v rámci implementační roadmapy CDP, protože mnohá oddělení se nechtějí vzdát svého vlastnictví dat (tzv. datového ownershipu).

Chci se s vámi spojit

ODESLAT
Děkujeme za Vaši zprávu. Co nejdříve Vás budeme kontaktovat.
Nastala chyba při vyplňování formuláře. Zkuste jej vyplnit znovu, nebo se nám ozvěte přímo uvedený email.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Přečti si taky