
Pokud se společnost rozhodne jít cestou Customer Data Platform, je nutné si uvědomit, že to vyžaduje, aby znala sama sebe, své zákazníky a své produkty.
"CDP s sebou přináší něco, čemu říkáme demokratizace dat. To znamená, že data, která jsou využívaná pro modelování pohledu na zákazníka, se v tu chvíli stanou obecným vlastnictvím každého, kdo CDP používá a vidí na ně. Čili boříme datová sila."
Petr Hingar
Pojem demokratizace dat je koncept, který s sebou přináší implementace Customer Data Platform (CDP).
Demokratizace dat znamená, že data, která jsou využívána pro CDP a pro modelování pohledu na zákazníka, se v tu chvíli stávají obecným vlastnictvím každého, kdo daný systém používá.
Hlavním důsledkem demokratizace dat je to, že boří datová sila. Před implementací CDP patřila určitá část dat konkrétním oddělením (například obchod měl vlastní data, marketing vlastní data a customer care měla vlastní data).
Zbořením těchto datových sil se situace mění: data jsou všech a jsou používána pro záměry a cíle společnosti.
Tento aspekt vlastnictví dat je velmi důležitý a je třeba ho správně posoudit ještě předtím, než společnost začne vůbec přemýšlet o CDP.
Rozbíjení datových sil je často označováno jako jedna z organizačních nebo technických překážek v rámci implementační roadmapy CDP, protože mnohá oddělení se nechtějí vzdát svého vlastnictví dat (tzv. datového ownershipu).